همه چیز درباره تحرکات واگنر

🔴همه‌چیز درباره تحرکات «واگنر»

واگنر

واگنر

🔹ابتدای شامگاه جمعه بود که گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.

🔹یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر گفت حمله موشکی به مواضع گروه واگنر قربانیان زیادی در پی داشته است.

🔹وزارت دفاع روسیه اما بلافاصله اتهامات پریگوژین را رد و تاکید کرد: این ادعاها یک تنش‌زایی رسانه‌ای است.

🔹کاخ کرملین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال اتخاذ هستند.

🔹از طرفی دیگر وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود ضمن رد این اتهامات تاکید کرد که نیروهای ارتش روسیه در حال انجام مأموریت‌های رزمی خود در خطوط تماس با نیروهای مسلح اوکراین هستند.

🔹پریگوژین فرمانده گروه واگنر اما به همینقدر بسنده نکرد و گفت: همه میهن‌پرستان روسیه به خیابان‌ها بروند و آنجا سلاح‌ها را خواهند یافت.

🔹به موازات این تحولات، منابع خبری روس گزارش دادند که «طرح قلعه» در مسکو اجرا شده است. طرحی که به مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق امنیتی، مستلزم تجمع اضطراری نیروهای پلیس و آمادگی برای دفع حمله خارجی اطلاق می‌شود.

🔹شهر روستوف نیز شاهد آماده باش نظامی در برابر یک تهدید خارجی است. ویدئوهایی نیز از استقرار نیروهای ارتش در اماکن حساس مسکو و نیز مسدود شدن خیابانهای منتهی به کرملین منتشر شد.

🔹واگنر یک گروه امنیتی خصوصی است که وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه دارد و از طریق استخدام داوطلبان در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.

🔹اخیرا اختلافاتی میان رئیس این گروه با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پدید آمده که موضوع آن در خصوص تحولات جنگ اوکراین است.

🔹آمریکا و دیگر کشورهای غربی این گروه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *